Overslaan naar inhoud

Velo

17 september 2025 in
Velo
dries.vanweyenbergh@gumbys.be

#CustomerPortal #RentalManagement  #ContractManagement #RepairManagement  #OdooPOS

Velo, een Leuvense VZW met meer dan 100 werknemers, combineert een maatschappelijke missie met complexe processen rond fietsverhuur, leasing, verkoop en contractbeheer. Hun verouderde Citybike-systeem werd vervangen door Odoo als nieuwe ruggengraat.

Met Odoo beheert Velo nu abonnementen, contracten, voorraad, reparaties, betalingen en waarborgen in één systeem. Klanten regelen alles via een klantenportaal: fietsen wisselen, abonnementen verlengen, diefstallen melden of reparaties aanvragen. Medewerkers hebben intussen 100% zichtbaarheid op elke fiets en elk klantendossier, van aankoop tot onderhoud en verkoop.

Ook de logistiek werd gestroomlijnd: de zes fietspunten en het centrale magazijn zijn verbonden met voorraadbeheer en reparatieflows. Dankzij de integratie van verkoop, kassa en facturatie kan Velo flexibel kiezen hoe betalingen worden afgehandeld.

Na de succesvolle lancering van VeloKadee – de leasingformule voor kinderfietsen – volgden nieuwe uitbreidingen zoals B2B-bedrijfsfietsen en het beheer van alle studentenfietsen van KU Leuven. Zo heeft Velo een schaalbare en toekomstgerichte oplossing die hun maatschappelijke missie én groei ondersteunt.

Geïmplementeerd door Obycron. Ook klaar om je organisatie digitaal te versnellen? Contacteer ons.

OFP Prolocus: digitalisatie van pensioenfonds